Reklamacje i zwroty
Na skróty
Szukasz formularza odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość albo wzoru pisma reklamacyjnego? Znajdziesz je poniżej:
§1.
Odstąpienie od umowy kupna sprzedaży
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez Konsumenta, inną niż Dostawca.
- Konsument realizuje prawo odstąpienia od umowy poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie w tym między innymi na adres: Grzegorz Lubelczyk, Ul. Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@bialakonwalia.pl. Wzór odstąpienia od umowy dostępny jest poniżej – można z niego skorzystać, ale nie jest to konieczne.
- Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym.
- Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Koszt odesłania Towaru do Sprzedawcy pokrywa Konsument. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Usługodawcy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zakres tej odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości towaru nowego z wartością towaru zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia.
- Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwraca wszystkie dokonane płatności, w tym koszt Dostawy Towaru, z zastrzeżeniem punktu 6.8. Regulaminu. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem wartości Zamówienia wraz z kosztami dostawy do czasu zwrotnego otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.
- Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
- Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 6 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
FORMULARZ REKLAMACYJNY FORMULARZ REKLAMACYJNY
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W przypadku chęci odstąpienia od zawartej umowy, może Pan / Pani posłużyć się poniższym formularzem, przesyłając go do nas pocztą tradycyjną na adres: Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, ul. Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów; lub pocztą elektroniczną na adres: kontakt@bialakonwalia.pl.
………………, dn. ……….
ADRESAT:
Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk
Miła 14c/16
35-314 Rzeszów
Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży, które przedmiotem są:
1) ………….. – cena: …………..,
2) ………….. – cena: …………….
DANE KLIENTA: (Obowiązkowe)
Data zawarcia umowy / numer zamówienia: ……………………………………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta: …………………………………………………………………………………………
Adres konsumenta: ………………………………………………………………………………………………………
DANE KLIENTA: (Dobrowolne, ale znacznie usprawnią komunikację)
Adres e-mail konsumenta: …………………………………………………………………………………………….
Numer telefonu konsumenta: ………………………………………………………………………………………..
Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Pana / Panią użyte w pierwotnej transakcji. Jeżeli płacił Pan / Pani w inny sposób niż przelewem na rachunek bankowy, a chce Pan / Pani otrzymać zwrot na rachunek bankowy, proszę poniżej podać numer rachunku bankowego do zwrotu:
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………….. ……………………………………
data wypełnienia podpis konsumenta
(jeżeli formularz przesyłany jest w formie papierowej)
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych:
Administratorem danych osobowych podanych w formularzu będzie Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów, NIP: 6842534857. Dane będą przetwarzane w celu obsługi procesu odstąpienia od umowy.
Formularz odstąpienia zostanie włączony do dokumentacji księgowej i będzie przechowywany razem z nią przez okres wymagany przez przepisy prawa.
W związku z obsługą procesu odstąpienia od umowy, dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak firmy kurierskie, operatorzy pocztowi, banki, hostingodawca, biuro rachunkowe.
Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych: prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem kontakt@bialakonwalia.pl
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu odstąpienia od umowy.
§2.
Reklamacje
1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
2. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsumentowi przysługuje wobec Sprzedawcy jedno z poniższych roszczeń reklamacyjnych:
– złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy,
– żądanie obniżenia ceny Towaru,
– żądanie wymiany Towaru na wolny od wad,
– żądanie usunięcia wady.
3. Reklamacje należy składać na adres Usługodawcy, lub mailowo na adres: kontakt@bialakonwalia.pl. wraz z opisem wady i dowodem zakupu w Sklepie. Wzór reklamacyjny znajduje się na stronie sklepu i Klient może z niego skorzystać, ale nie jest to konieczne.
4. . Klient zostanie poinformowany o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mail Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
FORMULARZ REKLAMACYJNY
Jeżeli chce Pan / Pani złożyć reklamację dotyczącą kupionego produktu, może Pan / Pani posłużyć się poniższym formularzem, przesyłając go do nas pocztą tradycyjną na adres: Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, ul. Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów; lub pocztą elektroniczną na adres: kontakt@bialakonwalia.pl.
ADRESAT:
Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk
Miła 14c/16
35-314 Rzeszów
DANE KLIENTA: (Obowiązkowe)
Data zawarcia umowy / numer zamówienia: ……………………………………………………………………
Imię i nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………
Adres: …………………………………………………………………………………………………………………………
(Dobrowolne, ale znacznie usprawnią komunikację)
Adres e-mail: ……………………………………………………………………………………………………………….
Numer telefonu: …………………………………………………………………………………………………………..
PRZEDMIOT REKLAMACJI:
Produkt: ……………………………………………………………………………………………………………………..
Zapłacona cena: …………………………………………………………………………………………………………..
ZGŁOSZENIE REKLAMACJI (opis wad):
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Kiedy wady zostały stwierdzone: …………………………………………………………………………………..
ŻĄDANIE REKLAMUJĄCEGO:
(___) wymiana rzeczy na wolną od wad,
(___) usunięcie wady,
(___) obniżenie ceny,
(___) odstąpienie od umowy,
(___) inne (jakie?)
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
data wypełnienia podpis (jeżeli formularz przesyłany jest w formie papierowej)
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych:
Administratorem danych osobowych podanych w formularzu będzie Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów, NIP: 6842534857. Dane będą przetwarzane w celu obsługi procesu reklamacyjnego.
Jeżeli w wyniku reklamacji dojdzie do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, formularz reklamacyjny zostanie włączony do dokumentacji księgowej i będzie przechowywany razem z nią przez okres wymagany przez przepisy prawa. Ponadto, formularz reklamacyjny będzie przechowywany do czasu upływu przedawnienia roszczeń związanych z umową, której dotyczy reklamacja.
W związku z obsługą procesu reklamacyjnego, dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak firmy kurierskie, operatorzy pocztowi, banki, hostingodawca, biuro rachunkowe.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych zawartych w formularzu, przysługują Pani/Panu: prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem kontakt@bialakonwalia.pl
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu reklamacyjnego.