Reklamacje i zwroty

Na skróty

Szukasz formularza odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość albo wzoru pisma reklamacyjnego? Znajdziesz je poniżej:

§1.
Odstąpienie od umowy kupna sprzedaży

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez Konsumenta, inną niż Dostawca.
  2. Konsument realizuje prawo odstąpienia od umowy poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie w tym między innymi na adres: Grzegorz Lubelczyk, Ul. Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@bialakonwalia.pl. Wzór odstąpienia od umowy dostępny jest poniżej – można z niego skorzystać, ale nie jest to konieczne.
  3. Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym.
  5. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Koszt odesłania Towaru do Sprzedawcy pokrywa Konsument. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Usługodawcy.
  6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zakres tej odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości towaru nowego z wartością towaru zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia.
  7. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwraca wszystkie dokonane płatności, w tym koszt Dostawy Towaru, z zastrzeżeniem punktu 6.8. Regulaminu. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem wartości Zamówienia wraz z kosztami dostawy do czasu zwrotnego otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.
  8. Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
  9. Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
  10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 6 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
    – w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    – w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    – w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    – w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    – w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    – o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    – w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    – o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

FORMULARZ REKLAMACYJNY FORMULARZ REKLAMACYJNY

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

W przypadku chęci odstąpienia od zawartej umowy, może Pan / Pani posłużyć się poniższym formularzem, przesyłając go do nas pocztą tradycyjną na adres: Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, ul. Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów; lub pocztą elektroniczną na adres: kontakt@bialakonwalia.pl.

………………, dn. ……….

ADRESAT:
Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk
Miła 14c/16
35-314 Rzeszów

Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży, które przedmiotem są:

1) ………….. – cena: …………..,

2) ………….. – cena: …………….

DANE KLIENTA: (Obowiązkowe)

Data zawarcia umowy / numer zamówienia: ……………………………………………………………………  

Imię i nazwisko konsumenta: ………………………………………………………………………………………… 

Adres konsumenta: ………………………………………………………………………………………………………   

DANE KLIENTA: (Dobrowolne, ale znacznie usprawnią komunikację)

Adres e-mail konsumenta: …………………………………………………………………………………………….

Numer telefonu konsumenta: ………………………………………………………………………………………..

Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Pana / Panią użyte w pierwotnej transakcji. Jeżeli płacił Pan / Pani w inny sposób niż przelewem na rachunek bankowy, a chce Pan / Pani otrzymać zwrot na rachunek bankowy, proszę poniżej podać numer rachunku bankowego do zwrotu:
…………………………………………………………………………………………………………………………………..

     ………………………..                                                        ……………………………………

     data wypełnienia                                                               podpis konsumenta

                                                                      (jeżeli formularz przesyłany jest w formie papierowej)

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych:

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu będzie Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów, NIP: 6842534857. Dane będą przetwarzane w celu obsługi procesu odstąpienia od umowy.
Formularz odstąpienia zostanie włączony do dokumentacji księgowej i będzie przechowywany razem z nią przez okres wymagany przez przepisy prawa.
W związku z obsługą procesu odstąpienia od umowy, dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak firmy kurierskie, operatorzy pocztowi, banki, hostingodawca, biuro rachunkowe.
Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych: prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem kontakt@bialakonwalia.pl
 Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu odstąpienia od umowy. 


§2.
Reklamacje

1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
2. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsumentowi przysługuje wobec Sprzedawcy jedno z poniższych roszczeń reklamacyjnych:
– złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy,
– żądanie obniżenia ceny Towaru,
– żądanie wymiany Towaru na wolny od wad,
– żądanie usunięcia wady.
3. Reklamacje należy składać na adres Usługodawcy, lub mailowo na adres: kontakt@bialakonwalia.pl. wraz z opisem wady i dowodem zakupu w Sklepie. Wzór reklamacyjny znajduje się na stronie sklepu i Klient może z niego skorzystać, ale nie jest to konieczne.
4. . Klient zostanie poinformowany o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mail Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.

FORMULARZ REKLAMACYJNY

Jeżeli chce Pan / Pani złożyć reklamację dotyczącą kupionego produktu, może Pan / Pani posłużyć się poniższym formularzem, przesyłając go do nas pocztą tradycyjną na adres: Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, ul. Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów; lub pocztą elektroniczną na adres: kontakt@bialakonwalia.pl.

ADRESAT:

Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk
Miła 14c/16
35-314 Rzeszów

DANE KLIENTA: (Obowiązkowe)

Data zawarcia umowy / numer zamówienia: ……………………………………………………………………  

Imię i nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………

Adres: …………………………………………………………………………………………………………………………

(Dobrowolne, ale znacznie usprawnią komunikację)                                                                    

Adres e-mail: ………………………………………………………………………………………………………………. 

Numer telefonu: …………………………………………………………………………………………………………..

PRZEDMIOT REKLAMACJI:

Produkt: …………………………………………………………………………………………………………………….. 

Zapłacona cena: …………………………………………………………………………………………………………..  

ZGŁOSZENIE REKLAMACJI (opis wad):

  …………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

Kiedy wady zostały stwierdzone: …………………………………………………………………………………..

ŻĄDANIE REKLAMUJĄCEGO:

(___) wymiana rzeczy na wolną od wad,

(___) usunięcie wady,

(___) obniżenie ceny,

(___) odstąpienie od umowy,

(___) inne (jakie?)

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

     ………………………..                                                              …………………………………..

     data wypełnienia                                                        podpis (jeżeli formularz przesyłany jest w formie papierowej)

                                                                                                                                                    

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych:

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu będzie Biała Konwalia Grzegorz Lubelczyk, Miła 14c/16, 35-314 Rzeszów, NIP: 6842534857. Dane będą przetwarzane w celu obsługi procesu reklamacyjnego.
Jeżeli w wyniku reklamacji dojdzie do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, formularz reklamacyjny zostanie włączony do dokumentacji księgowej i będzie przechowywany razem z nią przez okres wymagany przez przepisy prawa. Ponadto, formularz reklamacyjny będzie przechowywany do czasu upływu przedawnienia roszczeń związanych z umową, której dotyczy reklamacja.
W związku z obsługą procesu reklamacyjnego, dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak firmy kurierskie, operatorzy pocztowi, banki, hostingodawca, biuro rachunkowe.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych zawartych w formularzu, przysługują Pani/Panu: prawo
do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem kontakt@bialakonwalia.pl
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu reklamacyjnego.       

Shopping Cart
Scroll to Top